390 millió eurós megabírságot kapott a Meta a személyes adatok jogellenes kezelése miatt

Az ír adatvédelmi hatóság nemrég meghozott döntésében megtiltotta a Metának, hogy a tulajdonában lévő Facebookon és az Instagramon a felhasználók számára a személyes adataikon alapuló testreszabott hirdetéseket jelenítsen meg marketing célból, amennyiben erre vonatkozóan nem rendelkezik külön hozzájárulással. Emellett a Testület a Metát 390 millió euró bírsággal sújtotta a jogellenes adatkezelés miatt.

A döntés leszögezte, hogy a Metának mostantól tilos a GDPR-t megkerülnie az ÁSZF-ében elhelyezett klauzulával, amely által a szerződés teljesítése jogalap alkalmazásával folytatott testreszabott marketing tevékenységet. Ehelyett a Facebookon és az Instagramon „opt-in” („feliratkozás”) típusú hozzájárulást kell beszereznie a felhasználóktól, ahhoz hogy testreszabott hirdetéseket küldjön a számukra, és az annak lehetőségét is biztosítani kell, hogy a felhasználók „igen”/”nem” opció közül választhassanak a hozzájárulás megadása során.

A döntés jelentős csapást mért a Metára, ugyanis, amennyiben nem küldhet testreszabott hirdetéseket az említett közösségi média felületeken, az lényegesen kevesebb nyereséget eredményezhet a techóriás számára.

A Meta feltehetően a Testület kötelező erejű döntése ellen fellebbezni fog az ír bíróságok előtt.

Amennyiben a téma érdekel, részleteket ide kattintva olvashatsz az eljárást kezdeményező noyb szervezet honlapján.


Írta

Fűzzön hozzá gondolatokat

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Olvass tovább