Az ír adatvédelmi hatóság nemrég meghozott döntésében megtiltotta a Metának, hogy a tulajdonában lévő Facebookon és az Instagramon a felhasználók számára a személyes adataikon alapuló testreszabott hirdetéseket jelenítsen meg marketing célból, amennyiben erre vonatkozóan nem rendelkezik külön hozzájárulással. Emellett a Testület a Metát 390 millió euró bírsággal sújtotta a jogellenes adatkezelés miatt.
A döntés leszögezte, hogy a Metának mostantól tilos a GDPR-t megkerülnie az ÁSZF-ében elhelyezett klauzulával, amely által a szerződés teljesítése jogalap alkalmazásával folytatott testreszabott marketing tevékenységet. Ehelyett a Facebookon és az Instagramon „opt-in” („feliratkozás”) típusú hozzájárulást kell beszereznie a felhasználóktól, ahhoz hogy testreszabott hirdetéseket küldjön a számukra, és az annak lehetőségét is biztosítani kell, hogy a felhasználók „igen”/”nem” opció közül választhassanak a hozzájárulás megadása során.
A döntés jelentős csapást mért a Metára, ugyanis, amennyiben nem küldhet testreszabott hirdetéseket az említett közösségi média felületeken, az lényegesen kevesebb nyereséget eredményezhet a techóriás számára.
A Meta feltehetően a Testület kötelező erejű döntése ellen fellebbezni fog az ír bíróságok előtt.
Amennyiben a téma érdekel, részleteket ide kattintva olvashatsz az eljárást kezdeményező noyb szervezet honlapján.