Cola csak egy van?

Az Európai Unió Bírósága tegnap a Coca Cola javára döntött egy érdekes védjegyjogi vitában a damaszkuszi székhelyű Modern Industrial & Trading Investment Co. Ltd (Mitico) élelmiszer és üdítő forgalmazó társasággal szemben, annak „Master Cola” elnevezésű terméke kapcsán.

A bíróság ugyanis kimondta, hogy bár nem állnak rendelkezésre konkrét információk a Mitico EU-n belüli kereskedelmi szándékairól, internetes oldala alapján következtetni lehet az EU-n belüli, a Coca Cola jó hírnevét sértő, tisztességtelen felhasználás jövőbeni veszélyére.

Az ügy háttere

A Mitico élelmiszerek és ital kategóriában a Coca Cola által korábban bejelentett védjegyekhez hasonló európai uniós ábrás védjegy lajstromozása iránti kérelmet nyújtott be az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához. A Coca Cola megtámadta a bejegyzési kérelmet, arra tekintettel, hogy a Mitico „MASTER” szóelemet tartalmazó védjegye elegendő mértékű hasonlóságot mutat ahhoz, hogy az érintett vásárlóközönség a bejelentett védjegyet és a korábbi négy Coca‑Cola védjegyet rokonítsa egymással. A hasonlóságot alátámasztandó a Coca Cola igazolta, hogy a kereskedelmi forgalomban használt közel-keleti védjegy hasonlóságot mutat a Coca Cola védjegyével.

A döntés

A védjegyek csatáját a bíróság azzal a megállapítással zárta le, hogy a bizonyítékok alátámasztották, hogy a Mitico italait olyan palackokban értékesítette, amelyeknek a megjelenése, képi világa, stilizálása, betűtípusa és csomagolása azonos volt a Coca‑Cola név alatt értékesített palackokéval.

Érdekes, hogy bár a www.mastercola.com oldal aktuális állapotában elsősorban nem az Európai Unió fogyasztói felé irányul. A bíróság ítéletében azonban rámutat arra, hogy az európai uniós védjegybejelentésből logikai úton az a következtetés vonható le, hogy e védjegy jogosultjának szándékában áll áruit és szolgáltatásait az Európai Unióban is értékesíteni.

Ha kérdése lenne a fentiekkel kapcsolatban, keressen minket: Lea.Bancziova@kpmg.hu; Manuela.Grosu2@kpmg.hu.


Írta

Olvass tovább