Vajon mi lesz a „Kit kat” háromdimenziós védjegyének sorsa?

Az Európai Unió Bíróságának mai ítélete egy több mint egy évtizedes védjegyháború újabb mérföldköve, azonban a végső döntés meghozatala tovább várat magára.

A Nestlé az EU Védjegyhivatalától (EUIPO) még 2002-ben kérte és 2006-ban kapta meg a háromdimenziós védjegy bejegyzését a „Kit Kat 4 fingers” édességére, melyet mindenki ismer:

A Nestlé versenytársa, a Cadbury (jelenleg Mondelez UK) 2007-ben azonban kérelmet nyújtott be az EUIPO-hoz a védjegy törlése iránt. Nem volt újdonság a két „csokióriás” egymásnak feszülése, a bíbor szín és a „Have a break” jelmondat lajstromoztathatósága kapcsán már korábban a bíróságok előtt kötöttek ki a felek.

Az EUIPO a Mondelez UK törlési kérelmét elutasította azzal, hogy a Nestlé védjegye az unióbeli használat révén megkülönböztető képességet szerzett. A Mondelez UK ezt nem hagyta annyiban, sikeresen megtámadta az EUIPO döntését az Európai Unió Törvényszéke előtt, amely 2016-ban megsemmisítette az EUIPO határozatát és új eljárás lefolytatására kötelezte az EUIPO-t. Döntését többek között arra alapozta, hogy a használat révén megszerzett megkülönböztető képességet valamennyi érintett tagállam kapcsán bizonyítani kellett volna. Ez a 2002-es védjegykérelem miatt az akkori 15 tagállamot jelenti, melyből csak 10 tagállam vonatkozásában lett a megkülönböztető képesség kellőképp bizonyítva.

A Törvényszék ítélete láthatóan egyik érintett félnek sem tetszett, a Nestlé, az EUIPO, de egyes indokok módosítása érdekében még a Mondelez UK is megtámadta azt. Az Európai Unió Bíróság ma meghozott ítéletével mindhárom fellebbezést elutasította, az Európai Unió Törvényszékének döntését helybenhagyta, így tehát jöhet az új eljárás. Álláspontja szerint bár a megkülönböztető képesség használat révén történő megszerzését nem szükséges minden egyes tagállamban külön-külön bizonyítani. Amikor ez nincs meg tagállamonként önállóan, akkor az ilyen tagállamokban összességében együttesen vizsgálandó.

Így a „Kit kat 4 fingers” háromdimenziós védjegy sorsa továbbra is kérdéses. A rajongók egyelőre nem lélegezhetnek fel, a jövőben még az is elképzelhető, hogy a kedvenc formájukban akár több cég édessége is piacra kerülhet.

Amennyiben tetszett Önnek bejegyzésünk, ossza meg ismerőseivel:
Share on LinkedIn0Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Fűzzön hozzá gondolatokat